måndag 20 augusti 2007

Liten reseberättelse

I sommar har liten arg tant, dvs. jag varit ute och rest. Det första stoppet var Edinburgh via London. Där mina skor fick sig en åktur genom en skanner. Det fick allas skor iof. Jag kände mig lite glad över att det var sommar och de flesta hade skor som var enkla att ta av. Det tog tid för alla som det var, utan snörkängor.

Edinburgh var en fin stad, men inte alls som jag tänkt mig. Hotellet var strålande trevligt och man hade högtalare inne i badrummet. Vilket fick mig att hoppa högt när jag stod och borstade tänderna och jag helt plötsligt hör alvarliga engelska röster som börjar prata från badkaret. Vilket hände varje gång min man satte på tv:n och tittade på sky news. Översvämning var det stora samtalsämnet på nyheterna. Vi var tacksamma att vi inte bokat in en natt mitt i det blötaste.

I Edinburgh lyckades vi komma på andra plats i ett pubquiz. Får tacka Black Adder för mina kunskaper om brittisk historia. Sen var sista kategorin inte sport som de tydligen brukade ha, utan Harry Potter.

Precis som de tyskar som intervjuades i en svensk tidning och uttryckte sin besvikelse över att de inte sett så många svenskar i traditionella svenska kläder (läs folkdräkt) hade jag nog trott att jag skulle se några mer skottar i kilt. Men en lyckades jag hitta. Jag lyckade även få se en uggla.

Inga kommentarer: