tisdag 23 september 2008

Vad blir det sen? Major Tom på -90 talet?

Har precis tittat färdigt på helt underbara Ashes to Ashes. Jag var lite skeptisk eftersom jag aldrig riktigt föll för dess föregångare Life on Mars. Varför vet jag inte. Idén är strålande och det finns inget jag direkt ogillade. Skulle vara huvudpersonen då. Han liknade min moster. En mycket störande egenskap. (Gillande aldrig riktigt honom som the Master i Dr Who heller. Går ju inte att vara überevil när man ser ut som en moster)
Ashes to Ashes har till skillnad från LoM massor med humor och lyckas göra Polischef Hunt till en hunk, nästan iaf. Nu skall jag behöva vänta tills nästa år innan jag får se nästa säsong. Hoppas den blir lika bra. De tråkiga med de brittiska serierna är att de ofta är få avsnitt och att det är så väldigt långt mellan säsongerna. Men det verkar alltså som jag har många trevliga britter att se fram emot 2009, Dr Who, Torchwood och nu Ashes to Ashes. Just nu känner jag mig dock aningen sugenpermanentat hår, vitt läder och män i ormskinnsboots.

Imorgon ger jag mig själv tv-serie förbud och agnar istället dagen till att läsa klart The Road. Har gett mig själv inköpsstopp på böcker innan jag tagit mig igenom drivorna av böcker som ligger och väntar på mig. Så det kanske inte är så dumt att jag måste vänta tills 2009 innan jag får se Alex Drake igen.
/Liten arg tant

Inga kommentarer: